Gå til hovedinnhold

Forandring fryder!

Er det bare jeg som synes det er rart hvor mye man kan forandre seg på veldig kort tid?

Jeg satt nettopp på bussen etter å ha pratet med mamma, og tenke på noe hun sa; at jeg snakker mye...

Det skjedde noe med meg etter at jeg jobbet på Meny, og særlig etter at jeg flyttet til Bergen. Før så så jeg aldri på meg selv som særlig utadvendt eller snakkesalig, jeg hatet telefonen som pesten og unngikk helst store folkemengder. Sjenert som få, og egentlig ganske så stille av meg.
Hvor mange av de som er blitt kjent med meg de siste årene kan si at dette er tilfellet i dag?

Nå, telefoner er min beste venn. Til tider kan jeg tilbringe en hel arbeidsdag med å ringe rundt, og fikse opp i diverse saker og finne ut av ting jeg lurer på. Jeg har heller ingen problemer med å gå bort til en kunde og legge ut om produkter og abonnementer, og gjøre mitt for å overtale kunden. Til tider kan det kanskje også hende at kunden ikke alltid slipper til, fordi tunga mi bare snakker i vei selv om jeg tenker stopp. Dette var det jeg fryktet aller mest når jeg begynte som selger.

Store folkemengder er nå kun en plage i de tilfeller det handler om utesteder, ukjente og fulle mennesker, som du faen ikke kan stole på ett sekund. Dét hater jeg.
For få år siden ville det aldri falt meg inn å dra et helt ukjent sted, helt alene - omgitt med en haug med ukjente mennesker. De siste årene derimot har jeg;
  1. Flyttet helt til Bergen, 40mil unna alt kjent og kjært, begynt på ny skole og skaffet meg ny jobb og nytt nettverk. Helt uten å kjenne en eneste sjel utenom samboeren min. Jeg har vært nødt til å gå inn på en skole med gudene vet hvor mange hundre elever jeg aldri har sett før. Og jeg overlevde! Jeg har vært på jobbintervjuer, solgt meg selv som aldri før, og fått en jobb med mange herlige mennesker. Og jeg er ikke lenger redd for å snakke foran andre, eller drite meg ut på jobb. Been there, done that.
  2. Jeg har vært på Elbit - en gigantisk elektromesse med hundrevis av ukjente mennesker fra hele landet. Uten å kjenne en eneste sjel - dro alene med fly til Oslo. Og endte jaggu meg opp med ett par venner herfra og.
  3. Dratt på snøscooter tur med TomTom i Åre, Sverige. Kastet meg ut i det, snakket med totalt ukjente mennesker jeg ikke aner hvem er. Hatt det fantastisk gøy og stortrivdes.
Det er i det hele tatt merkelig hvilken forandring jeg selv ser i livet mitt.
Jeg er ikke like redd lenger.
Jeg har innsett at for å få noe ut av livet må man åpne seg opp, stoppe å frykte alt som er ukjent og bare kaste seg ut i det.
Du aner ikke hvor mye du vil oppleve! Eller hvor mange fantastiske personer du vil ende opp å ha i livet ditt!

Ja, kanskje jeg er litt mer snakkesalig nå enn tidligere. Jeg liker det. Så, skal jeg da kanskje dra alene på Greenday konserten i Oslo? Skal jeg kanskje dra til utlandet alene for å studere?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Makramé guide med låseteknikker

Jeg har fått fullstendig dilla på å lage makramé armbånd. Det er gøy, lett og fint. Siden jeg slet som bare det for å finne ut hvordan jeg fikk til de låsene man får på makramé armbånd man kjøper, og ikke kunne finne noen som helst forklaring på det på internett, fant jeg ut at jeg fikk tak saken i egne hender. Har tatt noen bilder underveis, ellers skal ellers prøve å forklare så godt som mulig. Hva trenger du? Du trenger hampetråd/nylontråd, perler (med stort nok hull), saks, lim, og gjerne en klemme til å feste arbeidet i. Alt dette får du tak i på en hobbybutikk. Min favoritt er Panduro - enkelt å bestille på nettet, og ikke alt for dyrt.  1. Mål hvor langt du vil ha ditt armbånd. Du må ha tre eller fire tråder. (Med fire blir armbåndet litt tykkere.)  Trådene skal være cirka en meter. 2. Lag en knute cirka fem centimeter nede på tråden, og fest knuten i klemmen.  Du har nå to arbeidstråder - de på ytterkanten, og en tråd i midten som skal lage grunnlaget. De

Enkel strikkebamse

Siden jeg begynte å strikke igjen i julen har jeg fått litt dilla på det. Hittil har jeg strikket et skjerf og en lue. Skjerfet var enkelt, luen litt verre – men det ble da et ganske bra resultat. Det eneste dumme er at jeg “glemte” å strikke vrangbord nederst, så den sitter ikke så godt på hodet. Men likevel – fornøyd med resultatet til at det var første gangen jeg prøvde meg på det. For et par dager siden kom jeg på at jeg strikket en bamse til mamma når jeg gikk på barneskolen. En bamse er jo gøy å strikke, og en liten fin gave. Så da lette jeg opp en oppskrift på nettet, og kom over en ganske bra en. Men den innebar ganske mye sying, så jeg redigerte den litt. Oppskriften er som følger nedenfor. For å strikke en bamse trenger du Garn i ønsket farge, 100g Garnrester i mørk farge (til broderingen) Vatt Strømpepinner nr. 4 Synål Bena strikker du ved å legge opp 10 masker til det første benet, og strikker så cirka 8 centimeter. Når det er gjort

Blodblad - Iresine Herbstii

En av de søteste og rareste plantene jeg vet om.  Iresine Herbstii er en nydelig plante med rosa stilk, som med rett stell kan vokse raskt og bli veldig høy. Denne planten selges ofte som mini-plante på blant annet plantasjen. Latinsk navn Iresine Herbstii Plassering Iresine liker å stå lyst og lunt, gjerne en vinduskarm uten trekk.  Temperatur Over 15 grader. Men må ikke plasseres nær en varmekilde. Jord Luftig jord med god drenering. Vann Liker å holdes jevnt fuktig, og trenger mye vann. Hvis den blir for tørr, blir den slapp og vil reise seg igjen ved vanning, men kan da få lettere brune kanter. Gjødsel 1 gang i måneden i sommerhalvåret. Stell Krever lite, men liker høy luftfuktighet.