Gå til hovedinnhold

Mine Apple produkter

Etter at jeg fikk min første iPod til jul for tre år siden, tok det ikke lange tiden før jeg kjøpte meg min første iPhone.
Dette bidro til at jeg falt pladask for alt av Apple produkter.

Mitt første Apple produkt var en iPod Touch.




Deretter kjøpte jeg min første iPhone, som var en iPhone 3GS. Beste kjøpet jeg har gjort. Fikk til og med 1000 kroner avslag, fordi de ikke klarte å levere den størrelsen jeg egentlig ville ha på minne, så jeg fikk en 32GB til samme pris som 16GB. Herlig.
Dessverre mistet jeg den i steingulvet på lageret, første uka i ny jobb, og dermed knuste skjermen som dere ser. Tristeste dagen...




Men da fikk jeg en unnskyldning for å kjøpe den nyeste iPhonen, nemlig iPhone 4S!
Første gang jeg er virkelig fornøyd med en telefon - denne har alt jeg trenger. Og utseendet er fantastisk! Også er det kjempelett å bytte fra en iPhone til en annen - bare ta backup av den gamle, og installer den nye med de gamle dataene. Da blir alt overført, fra tekstmeldinger, bilder og lyd til bakgrunnsbilde!





Så gikk det et halvt år der jeg argumenterte med meg selv hvorvidt jeg faktisk trengte en iPad 2 eller ikke. Gudene skal vite jeg hadde lyst på, men så ingen grunn til at jeg faktisk trengte det. Til jeg en dag ikke lenger klarte å motstå da den kom på tilbud. Nok et fantastisk kjøp. Bruker nesten ikke pc'en min lenger - for jeg kan gjøre alt på nettbrettet. (Nesten alt - synes fortsatt det er lettere å skrive på pc'en, til tross for at jeg også har kjøpt et tastatur til iPaden.)





Det siste halvet året har jeg brukt iPhonen min for å høre på musikk, men dette sluker mye batteri. Dessuten har jeg ødelagt to headset på grunn av at de blir slitt i overgangen, siden mobilen ligger i bukselomma. Derfor fant jeg ut at det var på tide å gå til innkjøp av en ny iPod, siden touchen er litt stor.
Derfor ble det en iPod Nano, der man kan lage sine egne spillelister og ha den samme musikkopplevelsen som fra en iPhone.
Det som er så kjekt med den, er at den er bitte liten, så jeg kan bare klipse den fast på singletten. Dermed er det ingen som ser den, det blir ingen slitasje på ledningen og heller ingen klemskader. Fantastisk!






Nå, går jeg og sikler på en MacBook. Bare venter på at den flotte dell'en min skal ta kvelden, men det virker ikke som om den har lyst til det. Vanligvis tar mine pc'er kvelden etter to år - og dette ville vært rundt nå. Ikke for det, det er jo bra at jeg endelig har funnet en pc som varer mer enn to år!

Var så lenge du vil, kjære Dell, så kan noen andre få arve deg, når jeg endelig finner ut at jeg ikke klarer å motstå en MacBook.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Makramé guide med låseteknikker

Jeg har fått fullstendig dilla på å lage makramé armbånd. Det er gøy, lett og fint. Siden jeg slet som bare det for å finne ut hvordan jeg fikk til de låsene man får på makramé armbånd man kjøper, og ikke kunne finne noen som helst forklaring på det på internett, fant jeg ut at jeg fikk tak saken i egne hender. Har tatt noen bilder underveis, ellers skal ellers prøve å forklare så godt som mulig. Hva trenger du? Du trenger hampetråd/nylontråd, perler (med stort nok hull), saks, lim, og gjerne en klemme til å feste arbeidet i. Alt dette får du tak i på en hobbybutikk. Min favoritt er Panduro - enkelt å bestille på nettet, og ikke alt for dyrt.  1. Mål hvor langt du vil ha ditt armbånd. Du må ha tre eller fire tråder. (Med fire blir armbåndet litt tykkere.)  Trådene skal være cirka en meter. 2. Lag en knute cirka fem centimeter nede på tråden, og fest knuten i klemmen.  Du har nå to arbeidstråder - de på ytterkanten, og en tråd i midten som skal lage grunnlaget. De

Enkel strikkebamse

Siden jeg begynte å strikke igjen i julen har jeg fått litt dilla på det. Hittil har jeg strikket et skjerf og en lue. Skjerfet var enkelt, luen litt verre – men det ble da et ganske bra resultat. Det eneste dumme er at jeg “glemte” å strikke vrangbord nederst, så den sitter ikke så godt på hodet. Men likevel – fornøyd med resultatet til at det var første gangen jeg prøvde meg på det. For et par dager siden kom jeg på at jeg strikket en bamse til mamma når jeg gikk på barneskolen. En bamse er jo gøy å strikke, og en liten fin gave. Så da lette jeg opp en oppskrift på nettet, og kom over en ganske bra en. Men den innebar ganske mye sying, så jeg redigerte den litt. Oppskriften er som følger nedenfor. For å strikke en bamse trenger du Garn i ønsket farge, 100g Garnrester i mørk farge (til broderingen) Vatt Strømpepinner nr. 4 Synål Bena strikker du ved å legge opp 10 masker til det første benet, og strikker så cirka 8 centimeter. Når det er gjort

Blodblad - Iresine Herbstii

En av de søteste og rareste plantene jeg vet om.  Iresine Herbstii er en nydelig plante med rosa stilk, som med rett stell kan vokse raskt og bli veldig høy. Denne planten selges ofte som mini-plante på blant annet plantasjen. Latinsk navn Iresine Herbstii Plassering Iresine liker å stå lyst og lunt, gjerne en vinduskarm uten trekk.  Temperatur Over 15 grader. Men må ikke plasseres nær en varmekilde. Jord Luftig jord med god drenering. Vann Liker å holdes jevnt fuktig, og trenger mye vann. Hvis den blir for tørr, blir den slapp og vil reise seg igjen ved vanning, men kan da få lettere brune kanter. Gjødsel 1 gang i måneden i sommerhalvåret. Stell Krever lite, men liker høy luftfuktighet.