Gå til hovedinnhold

Ferie på østlandet

Nå er det virkelig lenge siden jeg har oppdatert her inne!
Selv om det har vært godt med en liten pause, så er det på tide å komme sterkere tilbake.

For to uker siden hadde jeg min eneste ferieuke i år. Og den gikk som vanlig alt for fort. Får liksom aldri tid til alt det jeg ønsker å gjøre.
Ferien tilbragte jeg selvfølgelig hjemme på østlandet med den herlige familien min. Virkelig godt å se alle igjen.
Sara, fadderbarnet mitt, er blitt virkelig stor! Nå krabber hun avgårde som et olja lyn, og man må omtrent løpe etter for at hun ikke skal ramle ned noen steder. Eller stappe ekle ting i munnen – alt skal undersøkes og smakes!
Fikk masse kvalitetstid med den minste av snuppene mine. Og ikke minst masse leking - “Borte!” “Tei!”.
DSC_0035

Dessuten dro vi med mamma på Ikea for å kjøpe lenestol, og se etter en litt bedre seng vi kan ha når vi er der borte. Seng ble det dårlig med, men lenestol ble det etter mye om og men. Koselig var det også – sjelden man har så fine turer på Ikea. Det pleier jo som regel å ende i krangel, eller er det bare meg som har det sånn? Hehe.

Så var vi på shopping i Oslo med min kjære søster. Skal love dere at vi var innom ALLE butikkene i Karl Johan minst 2 ganger. Men utrolig nok brukte vi ikke alt for mye penger. Kjøpte meg bare en ring, en clutch veske, en poncho og en bok. Flink jente, ja?
…En av hovedgrunnene til det var jo at chipen på bankkortet mitt sluttet å virke akkurat den uka jeg hadde ferie. Har aldri måttet krangle så mye med bankkortet mitt for å kunne betale. Men kort som ikke funker = penger spart.

Vi hadde en flott dag i Oslo – først besøkte vi taket på operahuset (ikke den utsikten jeg trodde det skulle ha, eller den glamoren jeg innbilte meg det hadde…). Deretter startet den store shoppedagen. Så spiste vi en god lunsj med et glass hvitvin i varmen. For ja, vi var så heldige at det var strålende sol hele dagen og mange og tjue varmegrader. Helt fantastisk, selv om dagen startet med kalde 5,2 grader. Brrr… Vi gikk også en lang omvei for å se på regjeringskvartalet, og endte til slutt opp i Grubbegata som selvfølgelig er sperret av.
DSCN2885 DSCN2888

Siste dagen hjemme, lørdag, passet vi Iselin og Sara hjemme hos mamma. Ida fikk jeg dessverre ikke sett denne gangen, for hun dro til Hellas den dagen jeg kom hjem. Herlige små niesene mine! På kvelden hadde vi familiemiddag. Kjempekoselig.
DSC_0203 DSC_0207

DSC_0220

De to ukene jeg har vært hjemme, har jeg stort sett bare jobbet. Har faktisk jobbet ti dager i strekk, med tre dager overtid inni der.
Vi driver nemlig og pusser opp butikken jeg jobber i. Også så fint som det blir. Men det tar vi i et annet innlegg.
I dag hadde vi i alle reåpning, og butikken ser nesten ny ut! Fantastisk innsats på bare fem dager. Elsker å bygge butikker – det er kjempegøy.

I morgen er det blåtur med jobben. Det blir spennende. Så nå må kamera lades, og festantrekk finnes frem.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Makramé guide med låseteknikker

Jeg har fått fullstendig dilla på å lage makramé armbånd. Det er gøy, lett og fint. Siden jeg slet som bare det for å finne ut hvordan jeg fikk til de låsene man får på makramé armbånd man kjøper, og ikke kunne finne noen som helst forklaring på det på internett, fant jeg ut at jeg fikk tak saken i egne hender. Har tatt noen bilder underveis, ellers skal ellers prøve å forklare så godt som mulig. Hva trenger du? Du trenger hampetråd/nylontråd, perler (med stort nok hull), saks, lim, og gjerne en klemme til å feste arbeidet i. Alt dette får du tak i på en hobbybutikk. Min favoritt er Panduro - enkelt å bestille på nettet, og ikke alt for dyrt.  1. Mål hvor langt du vil ha ditt armbånd. Du må ha tre eller fire tråder. (Med fire blir armbåndet litt tykkere.)  Trådene skal være cirka en meter. 2. Lag en knute cirka fem centimeter nede på tråden, og fest knuten i klemmen.  Du har nå to arbeidstråder - de på ytterkanten, og en tråd i midten som skal lage grunnlaget. De

Enkel strikkebamse

Siden jeg begynte å strikke igjen i julen har jeg fått litt dilla på det. Hittil har jeg strikket et skjerf og en lue. Skjerfet var enkelt, luen litt verre – men det ble da et ganske bra resultat. Det eneste dumme er at jeg “glemte” å strikke vrangbord nederst, så den sitter ikke så godt på hodet. Men likevel – fornøyd med resultatet til at det var første gangen jeg prøvde meg på det. For et par dager siden kom jeg på at jeg strikket en bamse til mamma når jeg gikk på barneskolen. En bamse er jo gøy å strikke, og en liten fin gave. Så da lette jeg opp en oppskrift på nettet, og kom over en ganske bra en. Men den innebar ganske mye sying, så jeg redigerte den litt. Oppskriften er som følger nedenfor. For å strikke en bamse trenger du Garn i ønsket farge, 100g Garnrester i mørk farge (til broderingen) Vatt Strømpepinner nr. 4 Synål Bena strikker du ved å legge opp 10 masker til det første benet, og strikker så cirka 8 centimeter. Når det er gjort

Blodblad - Iresine Herbstii

En av de søteste og rareste plantene jeg vet om.  Iresine Herbstii er en nydelig plante med rosa stilk, som med rett stell kan vokse raskt og bli veldig høy. Denne planten selges ofte som mini-plante på blant annet plantasjen. Latinsk navn Iresine Herbstii Plassering Iresine liker å stå lyst og lunt, gjerne en vinduskarm uten trekk.  Temperatur Over 15 grader. Men må ikke plasseres nær en varmekilde. Jord Luftig jord med god drenering. Vann Liker å holdes jevnt fuktig, og trenger mye vann. Hvis den blir for tørr, blir den slapp og vil reise seg igjen ved vanning, men kan da få lettere brune kanter. Gjødsel 1 gang i måneden i sommerhalvåret. Stell Krever lite, men liker høy luftfuktighet.