Gå til hovedinnhold

Ferie!

Dette har vært en intens og hard måned, og det har dermed blitt litt lite blogging i det siste og.

Jeg har sommerferie nå!
Det er en stor glede, men det føles ikke som om jeg har ferie. For nå er det mye jobbing fremover, og jeg burde fortsatt lese til de tre eksamene jeg har endt opp med å måtte ta opp igjen til høsten. Herlig å bli sjuk i eksamensperioden da...

Helgen derimot har vært helt fantastisk. Fikk besøk av min kjære søster på lørdag. Da ble det bare daffedag i leiligheten, med god mat og Melodi Grand Prix. Må si det er litt pinlig at Norge går fra soleklar førsteplass i fjor, til 20.plass i år. Men, det er nå takket være dårlig og kjedelig sang, med en del uttalelsesfeil. Sånn kan det gikk. Gøy var det faktisk med litt vin innabords.

Søndag hadde jeg bursdag, og da var vi først på sightseeing i Bergen, med pilsing på brygga. Hadde tenkt oss en tur opp på Ulrikken, men siden det var dagen for 7-fjellsturen, så droppet vi det, og dro hjem og lagde vafler i stedet. Også ble det selvfølgelig Big Horn Steak House med indrefilet og bakt potet. Yummy!

Mandag var det shopping. Ikke at det ble mye shopping, tror vi kjøpte oss to topper hver. Men det ble mye skoprøving, faktisk uten at jeg kjøpte ett eneste par! Angrer dog på at jeg ikke kjøpte meg pumpsa jeg falt litt for..

På kvelden var det booket for Guns N' Roses konsert, og selvom vi måtte vente i nesten to timer på hovedbandet så var det så verdt det. Et fantastisk sceneshow! Og vi klarte å kapre oss plass langt langt fremme, rett foran scenen så vi kunne følge hele showet i stedet for å stirre på ett par skjermer. Bortsett fra noen fulle og innpåslitne gutter så var det helt kanon. Det som ble dagens nedtur var at jeg ikke fikk meg GN'R t-skjorte, da jeg selvfølgelig hadde glemt å ta med meg kontantene jeg hadde lagt av til nettopp dette. Jaada, finne en på nettet da vel. Og nå er jeg bare enda mer gira på å dra på flere konserter. Synd det ikke ble Green Day på meg denne gangen heller - NESTE gang SKAL jeg!

Nok en nedtur da jeg våknet dagen etter, pottetett, vondt i halsen og hodet, og uten stemme og evnen til å gjøre annet enn å sove. Så jeg tror jeg har sovet i to døgn sånn av og på nå, noe som endte med at jeg måtte droppe den siste enkle eksamen også. Og ikke var jeg i stand til å ringe legen heller, så sykemelding ble det heller ikke.

Nå gleder jeg meg bare til mine tre ukers ferie fra jobb, så jeg kan dra hjem til mor og familie, og slappe av der, borte fra alt som heter jobb og skole, stress og mas. Aller helst skulle jeg leid meg en hytte på et ensomt sted og bare vært litt alene. Hadde vært herlig.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Makramé guide med låseteknikker

Jeg har fått fullstendig dilla på å lage makramé armbånd. Det er gøy, lett og fint. Siden jeg slet som bare det for å finne ut hvordan jeg fikk til de låsene man får på makramé armbånd man kjøper, og ikke kunne finne noen som helst forklaring på det på internett, fant jeg ut at jeg fikk tak saken i egne hender. Har tatt noen bilder underveis, ellers skal ellers prøve å forklare så godt som mulig. Hva trenger du? Du trenger hampetråd/nylontråd, perler (med stort nok hull), saks, lim, og gjerne en klemme til å feste arbeidet i. Alt dette får du tak i på en hobbybutikk. Min favoritt er Panduro - enkelt å bestille på nettet, og ikke alt for dyrt.  1. Mål hvor langt du vil ha ditt armbånd. Du må ha tre eller fire tråder. (Med fire blir armbåndet litt tykkere.)  Trådene skal være cirka en meter. 2. Lag en knute cirka fem centimeter nede på tråden, og fest knuten i klemmen.  Du har nå to arbeidstråder - de på ytterkanten, og en tråd i midten som skal lage grunnlaget. De

Enkel strikkebamse

Siden jeg begynte å strikke igjen i julen har jeg fått litt dilla på det. Hittil har jeg strikket et skjerf og en lue. Skjerfet var enkelt, luen litt verre – men det ble da et ganske bra resultat. Det eneste dumme er at jeg “glemte” å strikke vrangbord nederst, så den sitter ikke så godt på hodet. Men likevel – fornøyd med resultatet til at det var første gangen jeg prøvde meg på det. For et par dager siden kom jeg på at jeg strikket en bamse til mamma når jeg gikk på barneskolen. En bamse er jo gøy å strikke, og en liten fin gave. Så da lette jeg opp en oppskrift på nettet, og kom over en ganske bra en. Men den innebar ganske mye sying, så jeg redigerte den litt. Oppskriften er som følger nedenfor. For å strikke en bamse trenger du Garn i ønsket farge, 100g Garnrester i mørk farge (til broderingen) Vatt Strømpepinner nr. 4 Synål Bena strikker du ved å legge opp 10 masker til det første benet, og strikker så cirka 8 centimeter. Når det er gjort

Blodblad - Iresine Herbstii

En av de søteste og rareste plantene jeg vet om.  Iresine Herbstii er en nydelig plante med rosa stilk, som med rett stell kan vokse raskt og bli veldig høy. Denne planten selges ofte som mini-plante på blant annet plantasjen. Latinsk navn Iresine Herbstii Plassering Iresine liker å stå lyst og lunt, gjerne en vinduskarm uten trekk.  Temperatur Over 15 grader. Men må ikke plasseres nær en varmekilde. Jord Luftig jord med god drenering. Vann Liker å holdes jevnt fuktig, og trenger mye vann. Hvis den blir for tørr, blir den slapp og vil reise seg igjen ved vanning, men kan da få lettere brune kanter. Gjødsel 1 gang i måneden i sommerhalvåret. Stell Krever lite, men liker høy luftfuktighet.