Gå til hovedinnhold

Skolesurr

BI slår meg som litt rotete. Da jeg søkte meg inn der for omtrent to år siden, valgte jeg å kun søke meg inn på to-årig studium, såkalt kandidatstudie, i tilfelle det skulle bli for hardt. Jeg hadde alltid i tankene, at om det falt i smak og ikke var for hardt, skulle jeg gå videre å ta en bachlorgrad. Noe jeg skal. Men dette halvåret her har det bare vært surr.

For det første fikk alle andre studielån, studieavgiftregning, tilgang til nye fag på blackboard og tilgang til bannerweb, og søknad til bransjeprogram. Selv fikk jeg ingenting. Da jeg ringte skolen for å høre var selvfølgelig alle veilederne på kurs, så jeg fikk ikke gjort noenting med det. Derimot hørte jeg med veileder med en gang jeg begynte på skolen igjen, og det viste seg at de ikke hadde oppgradert statusen min til aktiv student. Så det er i orden nå.

Derimot er det surr med fagene... Etter å ha byttet om på alt av vakter på jobben min, siden vi egentlig skulle følge en forelesning på torsdagskveldene som hittil har vært den dagen i uken da jeg jobber, viser det seg nå at disse forelesningene ikke blir noe av da det var for få studenter som hadde meldt seg på. Så da måtte jeg ringe sjefen min og beklage alt rotet, og si at jeg vil ha tilbake torsdagsvaktene mine. Jaja, det ordner seg for snille jenter.

Høstens eksamener har gått utrolig bra. Bedre enn jeg noen gang turte å håpe på. Selvskryt er alltid bra, og jeg sier stolt at jeg fikk B på halvparten av eksamene! Det skulle nesten vært feiret.^^ Men så langt har jeg ikke kommet ennå, da det kun er to dager siden jeg kom hjem fra Gran Canaria. (Det kommer et innlegg om dette litt senere i dag.)

Helt til slutt må jeg si at jeg digger jobben min, til tross for at jeg har vært litt utbrent og lei i det siste. Nå viser det seg nemlig at vår butikk har vunnet en TomTom konkurranse, og vi har fått tilbud om å være med på en snøscootertur 11.februar til 14.februar. Og den er det jeg som får være med på! Det må jo bare være en opplevelse for livet! Så nå må jeg kjøpe meg snowboardbukse og jakke, for jeg har ingen planer om å fryse. Og jeg bor i Bergen og eier ingen vinterklær. Som om jeg ikke brukte nok penger i Syden. Hehe... Men jeg gleder meg, selv om jeg er den eneste som drar fra vår butikk. Blir bra å bli kjent med noen flere som jobber med det samme. Kanskje jeg møter noen fjes fra Elbit igjen?

Nå skal jeg laste opp noen sydenbilder, og skrive brev til min gode brevvenninne, som har ventet på brev i snart et år tror jeg... Huttetu. Jeg lover det skal bli bedre! Trøst deg med at jeg har mye å fortelle i alle fall.
I tillegg skulle jeg ha vært hos bestevenninnen min, og fått snakket med henne litt igjen. Liker ikke helt utviklingen i livet hennes, og jeg hater meg selv litt for å ikke ha rukket og være med henne ennå. Det skal også bli bedre.

Jeg må bare bli flinkere på slike sosiale greier...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Makramé guide med låseteknikker

Jeg har fått fullstendig dilla på å lage makramé armbånd. Det er gøy, lett og fint. Siden jeg slet som bare det for å finne ut hvordan jeg fikk til de låsene man får på makramé armbånd man kjøper, og ikke kunne finne noen som helst forklaring på det på internett, fant jeg ut at jeg fikk tak saken i egne hender. Har tatt noen bilder underveis, ellers skal ellers prøve å forklare så godt som mulig. Hva trenger du? Du trenger hampetråd/nylontråd, perler (med stort nok hull), saks, lim, og gjerne en klemme til å feste arbeidet i. Alt dette får du tak i på en hobbybutikk. Min favoritt er Panduro - enkelt å bestille på nettet, og ikke alt for dyrt.  1. Mål hvor langt du vil ha ditt armbånd. Du må ha tre eller fire tråder. (Med fire blir armbåndet litt tykkere.)  Trådene skal være cirka en meter. 2. Lag en knute cirka fem centimeter nede på tråden, og fest knuten i klemmen.  Du har nå to arbeidstråder - de på ytterkanten, og en tråd i midten som skal lage grunnlaget. De

Enkel strikkebamse

Siden jeg begynte å strikke igjen i julen har jeg fått litt dilla på det. Hittil har jeg strikket et skjerf og en lue. Skjerfet var enkelt, luen litt verre – men det ble da et ganske bra resultat. Det eneste dumme er at jeg “glemte” å strikke vrangbord nederst, så den sitter ikke så godt på hodet. Men likevel – fornøyd med resultatet til at det var første gangen jeg prøvde meg på det. For et par dager siden kom jeg på at jeg strikket en bamse til mamma når jeg gikk på barneskolen. En bamse er jo gøy å strikke, og en liten fin gave. Så da lette jeg opp en oppskrift på nettet, og kom over en ganske bra en. Men den innebar ganske mye sying, så jeg redigerte den litt. Oppskriften er som følger nedenfor. For å strikke en bamse trenger du Garn i ønsket farge, 100g Garnrester i mørk farge (til broderingen) Vatt Strømpepinner nr. 4 Synål Bena strikker du ved å legge opp 10 masker til det første benet, og strikker så cirka 8 centimeter. Når det er gjort

Blodblad - Iresine Herbstii

En av de søteste og rareste plantene jeg vet om.  Iresine Herbstii er en nydelig plante med rosa stilk, som med rett stell kan vokse raskt og bli veldig høy. Denne planten selges ofte som mini-plante på blant annet plantasjen. Latinsk navn Iresine Herbstii Plassering Iresine liker å stå lyst og lunt, gjerne en vinduskarm uten trekk.  Temperatur Over 15 grader. Men må ikke plasseres nær en varmekilde. Jord Luftig jord med god drenering. Vann Liker å holdes jevnt fuktig, og trenger mye vann. Hvis den blir for tørr, blir den slapp og vil reise seg igjen ved vanning, men kan da få lettere brune kanter. Gjødsel 1 gang i måneden i sommerhalvåret. Stell Krever lite, men liker høy luftfuktighet.